Köpvillkor, Frakter , Priser

Ekokupan

Frakt utmed leveransrutt 100:-

Avvikelser från rutten 45:-/mil

 

 

Frakt ramvirke:

50st ramar 120:-

100st ramar 160:-

 

Önskas annan mängd, kontakta oss för fraktpris.

 

 

 

Frakt kupor:

 

1 kup paket 600:-

2-4 kup paket 750:-

 

 

Alla priser avser frakt inom Sverige.

 

 

info@ekokupan.se

 

 

 

Köpvillkor

1. Allmänna villkor

 

 

Ekokupan tillämpar såväl konsumentköpslagen som distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

 

 

2. Beställning

 

 

Beställning av ekokupans produkter kan göras via mail info@ekokupan.se eller telefon 0702-655871 el 0705-867193

 

 

 

Ekokupan förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

 

 

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta oss och av boka den.

 

 

3. Priser

 

 

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Vi reserverar oss för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.

 

 

4. Betalning

 

 

Postförskott:

 

Du betalar på postkontoret när du hämtar ut ditt paket. Postförskottsavgift tillkommer. Endast paket, ej pallgods

 

 

Faktura:

 

Förskotts faktura per 10dagar.

 

 

För varor som levereras via leveransrutt skall varorna vara betalda innan ruttens avgång.

 

 

5. Leveranstid

 

 

Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar på varor som skickas med fraktbolag

 

Ekokupan kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.

 

 

6. Leveransförsening

 

 

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

 

 

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Ekokupan förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

 

 

Viktigt! I vissa fall slarvar postNord bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte. Vi skickar endast med PostNord på kunds begäran.

 

 

7. Frakten

 

 

Frakt varierar beroende på produktens storlek och vikt.

 

Om paketet är skadat vid leveran, måste detta noteras på fraktsedlen. Vi ersätter inga transportskador.

 

 

8. Garanti

 

 

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss.

 

 

Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

 

 

9. Öppet Köp /Ångerrätt

 

 

Vi tillämpar distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändart skick och i originalemaballaget. Vi förbehåller oss rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

 

 

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.

 

 

10. Reklamation

 

 

Vi tillämpar konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall. en reklamation till DHL direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till oss och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@ekokupan.se för att informera om reklamationen. Om varan är skadad vid hemleverans så måste detta noteras på fraktsedeln vid leverans. Vi ersätter inga fraktskador.

 

 

11. Outlösta paket

 

 

Om Du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.

 

 

Tänk på att avhämtningstiden på DHL är 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 125:-. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

 

 

12. Säkerhet

 

 

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

 

 

13. Reservation

 

 

Ekokupan reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.